Empordoneses sempre ha mantingut una especial sensibilitat amb els joves i, per aquest motiu, mai falta la presència, com a creadors, d’alumnes a les diferents exposicions. Enguany tampoc serà una excepció i l’alumnat de l’institut Narcís Monturiol de Figueres, concretament, de 4t d’ESO de la matèria optativa Expressió Artística, dins del marc del projecte d’Impuls a la Creativitat, presentaran la peça que han creat de forma col·laborativa i que han batejat amb el títol El que podríem ser. Serà el dilluns 11 de novembre, de 10 del matí a les 2 del migdia, a la plaça de l’Escorxador, just davant la sala que acull la mostra ‘Llar eterna’.
Empordoneses sempre ha mantingut una especial sensibilitat amb els joves i, per aquest motiu, mai falta la presència, com a creadors, d’alumnes a les diferents exposicions. Enguany tampoc serà una excepció i l’alumnat de l’institut Narcís Monturiol de Figueres, concretament, de 4t d’ESO de la matèria optativa Expressió Artística, dins del marc del projecte d’Impuls a la Creativitat, presentaran la peça que han creat de forma col·laborativa i que han batejat amb el títol El que podríem ser. Serà el dilluns 11 de novembre, de 10 del matí a les 2 del migdia, a la plaça de l’Escorxador, just davant la sala que acull la mostra ‘Llar eterna’.
Empordoneses sempre ha mantingut una especial sensibilitat amb els joves i, per aquest motiu, mai falta la presència, com a creadors, d’alumnes a les diferents exposicions. Enguany tampoc serà una excepció i l’alumnat de l’institut Narcís Monturiol de Figueres, concretament, de 4t d’ESO de la matèria optativa Expressió Artística, dins del marc del projecte d’Impuls a la Creativitat, presentaran la peça que han creat de forma col·laborativa i que han batejat amb el títol El que podríem ser. Serà el dilluns 11 de novembre, de 10 del matí a les 2 del migdia, a la plaça de l’Escorxador, just davant la sala que acull la mostra ‘Llar eterna’.. L’equip educatiu que coordina el projecte explica que «la peça neix de la reflexió a partir d’un text que ens fa palès com la societat contemporània atorga més valor a allò innovador i, per tant, associat a modernitat i a l’actualitat, quan és tot el contrari. Perduren les tradicions i els objectes arrelats a la quotidianitat». Partint, doncs, d’aquesta premissa, expliquen, «la creació es vertebra entorn del consumisme i a com els béns materials que ens envolten poden crear un discurs de la nostra identitat. També com aquests poden canviar i perdre sentit al llarg dels anys, sent reflex d’un moment i lloc concret».. El resultat de tot aquest treball de reflexió i d’aquest discurs és una instal·lació realitzada de forma col·laborativa. Així, els alumnes han elaborat un seguit de rajoles que representen les possibles restes arqueològiques que, en un futur, els seus descendents es trobaran creant «un paisatge, potser distorsionat, del nostre moment actual».. A banda d’aquesta proposta artística, Empordoneses també ha ideat un taller pensant en els alumnes de cicle superior de primària, ESO i batxillerat. La proposta, que dura poc més d’una hora, se centra en la didàctica de l’objecte i fomenta la capacitat d’observació i anàlisi crítica a través de la interacció amb peces patrimonials i obres d’art contemporànies de la mateixa exposició que es podrà admirar fins a l’1 de desembre.