Des de la Covid, les compres en línia han augmentat considerablement. Poder comprar qualsevol producte del supermercat o de la botiga que més t’agrada i que t’ho portin a casa, és molt còmode. I a més, hi ha empreses que encara ofereixen més facilitats a l’hora de comprar o fer devolucions. Aquesta és la proposta d’Amazon.
Des de la Covid, les compres en línia han augmentat considerablement. Poder comprar qualsevol producte del supermercat o de la botiga que més t’agrada i que t’ho portin a casa, és molt còmode. I a més, hi ha empreses que encara ofereixen més facilitats a l’hora de comprar o fer devolucions. Aquesta és la proposta d’Amazon.
Des de la Covid, les compres en línia han augmentat considerablement. Poder comprar qualsevol producte del supermercat o de la botiga que més t’agrada i que t’ho portin a casa, és molt còmode. I a més, hi ha empreses que encara ofereixen més facilitats a l’hora de comprar o fer devolucions. Aquesta és la proposta d’Amazon.. Segons Statista, empresa especialitzada en estadístiques, durant el segon trimestre del 2024 la facturació procedent del comerç en línia va assolir un màxim històric, en superar els 23 milions d’euros dins del territori nacional.. L’estalvi de temps que brinden aquestes transaccions en línia, així com la comoditat o la possibilitat de comparar preus,són els motius principals pels quals cada cop més usuaris opten per aquestes compres.. A més, el lliurament a domicili i la possibilitat de saltar-se les cues de les botigues físiques contribueixen a aquesta preferència.. Davant d’això, plataformes com Amazon intenten atraure clients dia rere dia amb noves estratègies i opcions de compra. Originalment fundada com una llibreria en línia,Amazon ara acull gairebé totes les categories de comerç electrònic, a més de milions de venedors externs.. El 2024, el gegant tecnològic va embutxacar uns ingressos de 637.959 milions de dòlars (més de 561.000 milions d’euros).. Per incentivar les compres, la plataforma ofereix alguns privilegis com, per exemple, fer la devolució perquè ens reemborsin els diners, però quedar-nos amb el producte.. I és que quan el producte que comprem no acaba complint les nostres expectatives, solem tornar-lo. Tot i això, de vegades les plataformes permeten que el client es quedi amb el producte després de sol·licitar la devolució.. Paquet d’Amazon en una foto d’arxiu. / Pixabay. Això sol aplicar-se a productes barats o enviats des de llocs llunyans, com la Xina, perquè els costos de devolució no compensen les empreses.. Aquests productes solen ser accessoris o altres articles de poc valor. D’aquesta manera, les empreses no només s’estalvien els costos logístics, sinó que generen una experiència positiva per al client, ja que l’usuari rep el reemborsament i també queda amb el producte.. A més, Amazon té altres experiències de compra atractives per als clients. Des de fa un temps, el gegant tecnològic disposa de botigues de ‘caixes misterioses’ que són, simplement, paquets perduts o tornats d’Amazon a preus baixos o a pes amb una condició: no es poden obrir fins després de comprar-lo.