La Clínica Bofill ha incorporat un nou servei a les seves instal·lacions de Figueres, a la plaça Triangular (carrer Sant Llàtzer, 4). El centre ha inaugurat el servei d’Odontologia, anomenat Dental Bofill. Disposa de la tecnologia més actual i avançada del mercat, amb un equip de professionals per especialitats, altament qualificats, amb una àmplia experiència en el sector, i que donen cobertura a totes les necessitats bucodentals dels pacients. En aquesta ocasió Edgar Danés, Odontòleg, cofundador i cap d’Odontologia de Dental Bofill, parla sobre la seva experiència en aquesta professió i la seva visó particular del sector.
La Clínica Bofill ha incorporat un nou servei a les seves instal·lacions de Figueres, a la plaça Triangular (carrer Sant Llàtzer, 4). El centre ha inaugurat el servei d’Odontologia, anomenat Dental Bofill. Disposa de la tecnologia més actual i avançada del mercat, amb un equip de professionals per especialitats, altament qualificats, amb una àmplia experiència en el sector, i que donen cobertura a totes les necessitats bucodentals dels pacients. En aquesta ocasió Edgar Danés, Odontòleg, cofundador i cap d’Odontologia de Dental Bofill, parla sobre la seva experiència en aquesta professió i la seva visó particular del sector.
La Clínica Bofill ha incorporat un nou servei a les seves instal·lacions de Figueres, a la plaça Triangular (carrer Sant Llàtzer, 4). El centre ha inaugurat el servei d’Odontologia, anomenat Dental Bofill. Disposa de la tecnologia més actual i avançada del mercat, amb un equip de professionals per especialitats, altament qualificats, amb una àmplia experiència en el sector, i que donen cobertura a totes les necessitats bucodentals dels pacients. En aquesta ocasió Edgar Danés, Odontòleg, cofundador i cap d’Odontologia de Dental Bofill, parla sobre la seva experiència en aquesta professió i la seva visó particular del sector.. Què caracteritza l’odontologia i per què es va decidir per aquesta branca?. L’odontologia és una branca molt important de la medicina. Perquè durant l’exploració clínica d’un pacient no només veiem l’estat dental, sinó que podem detectar altres patologies. A més requereix una actualització professional constant, ja que està contínuament en evolució. En la medicina, totes les especialitats estan interrelacionades i l’odontologia és una peça més dintre d’aquest engranatge tan complex que és el cos humà. Per mi, sempre ha sigut vocacional i és un privilegi poder ajudar a qui ho necessita en qualsevol problema de salut que pugui tenir. Per davant de tot s’ha de tenir empatia, bon tracte i comprensió cap al pacient.. Perquè aproximadament un 20% de la població adulta té fòbia a anar al dentista. Aquest tipus de patologia requereix un tracte especial, ja que també influirà molt en l’estrès que patirà la persona durant el tractament i les visites al dentista. S’ha de procurar potenciar l’empatia amb el pacient, tenir un control absolut del dolor, aquesta és una de les preocupacions més importants a l’hora d’anar al dentista, i avui dia hi ha molts recursos i tecnologia per disminuir i fins i tot fer desaparèixer el dolor; minimitzar el temps del tractament i crear un ambient agradable, amable i amb música, que juga un paper molt important, perquè ajuda a controlar tant la por com la sensació de dolor. Podem arribar a aconseguir una disminució de l’estrès si el pacient somriu o té la sensació que està en un ambient segur i agradable.. El doctor Edgar Danés. / Dental Bofill. El fenomen de creixement de les clíniques dentals des de fa quinze anys, tant a Espanya com a Catalunya, és únic a Europa, fins i tot al món. Asseguradores, bancs i grups empresarials financers obren una gran quantitat de clíniques diàriament. Ara bé, algunes fan fallida i altres donen una qualitat assistencial qüestionable, ja que deixen el pacient atrapat en el seu sistema de finançament per unes tarifes, teòricament, més barates. Amb aquest panorama de mercat, l’única alternativa de futur, basada en la serietat assistencial, és amb un grup hospitalari o centre mèdic. Compartim el mateix ADN perquè sempre he posat per davant la salut enfront d’altres conceptes empresarials, i per això es va crear Dental Bofill. Aquest servei està alineat amb els valors humans que mouen el Grup Clínica Bofill, que són oferir la màxima qualitat assistencial i l’atenció als nostres pacients. Per aquest motiu, vull que tots els professionals de Dental Bofill fusionem l’excel·lència en la professió amb el tracte humà, la proximitat i l’empatia cap als pacients. El grup Clínica Bofill té una gran història al darrere i treballa oferint un servei a la societat des del respecte a les persones. Aquest és un gran valor que també compartim i ens agrada promoure.. El fet d’estar integrats dintre d’un grup hospitalari és molt diferent de ser una clínica independent. El concepte hospitalari representa que sempre preval la salut enfront d’altres conceptes com ara l’enriquiment monetari personal, amb tot el meu respecte cap a les clíniques independents. L’avantatge de Dental Bofill és que tenim la possibilitat d’oferir un tractament integral al pacient, gràcies a les interconsultes amb tota la resta del personal mèdic i especialitats que tenim al centre. Això permet tenir una sinergia dintre del centre entre totes les especialitats mèdiques, i el pacient ho pot tenir tot al seu abast en un mateix punt. Seguint les directrius del centre mèdic, el temps d’espera sempre és el mínim possible, ja que procurem donar les hores més espaiades per poder, també, dedicar temps al pacient. Som molt conscients que avui dia el temps és un valor molt important per a tothom. Ens agrada marcar la diferència amb el tracte a les persones, des de l’amabilitat de la recepció fins quan entren en una consulta mèdica o, en aquest cas, del dentista. Com a pacients, ens agrada rebre un tracte proper i segur. És per això que fem especial èmfasi en aquest concepte a cada pacient, com si fos únic, i alhora donem la seguretat que tothom tindrà un seguiment durant el seu tractament, fins i tot després d’haver-lo finalitzat.. En el cas d’un pacient amb bruxisme (carrisqueig de dents durant la nit), per exemple, des d’odontologia li col·loquem una fèrula de descàrrega (protector bucal de nit), que disminuirà molts símptomes associats, com ara el mal de cap, el mal de cervicals o el mal descans. I, a banda, disposem de l’especialitat de fisioteràpia i osteopatia per tractar els problemes musculars i articulars que poden derivar d’aquesta patologia. En cas de nens i nenes, disposem del servei de pediatria. O en cas de sinusitis o angines, el d’otorrinolaringologia. En cas de patologies linguals o en mucoses, podem consultar amb dermatologia. En definitiva, tenim un gran ventall de professionals amb qui podem treballar, que ens permet tenir una visió més completa de la salut de cada pacient. I una vegada s’ha consultat un altre especialista o s’ha derivat el pacient, sempre tenim coneixement del diagnòstic i tractament.. La consulta de Dental Bofill de Figueres. / Dental Bofill. Des que em vaig llicenciar fins al dia d’avui, he tingut l’oportunitat d’aprendre de molts professionals diferents. He tingut l’oportunitat de conèixer i treballar amb excel·lents doctors i higienistes i enriquir-me de tots ells. També vaig tenir l’oportunitat de treballar a Finlàndia durant tres anys com a director mèdic odontològic per aprendre i de la seva cultura en la medicina i prosperar. La unió o relació que existia entre dentista i pacient era extraordinària i el respecte recíproc que es tenien era excepcional, com el concepte que tenen del treball en equip. Gràcies a aquesta estada vaig assolir grans coneixements, que he pogut importar a Catalunya.. Quan una feina t’agrada, en gaudeixes cada minut. Sens dubte, la part professional odontològica és la que realment m’omple. M’implico i conec cada cas que derivem, si és necessari, al meu equip d’especialistes dentals o als doctors d’altres especialitats mèdiques. Sempre comentem els casos i dediquem temps a una bona planificació abans de donar un diagnòstic adequat i un pla de tractament complet. Som una clínica àgil i moderna en què es prioritza un bon ambient de treball, ja que tots formem part d’un equip. Això fa que qualsevol pacient se senti còmode amb tots els nostres companys i professionals. Personalment, gaudeixo quan el pacient surt satisfet del tracte que ha rebut, amb el pla de tractament que necessita i amb el convenciment que s’han complert les seves expectatives. Tinc alguns pacients amb els quals inclús he fet amistat i em van explicant l’evolució dels seus tractaments. A part de l’aspecte professional, gaudeixo també fent somriure les persones. El somriure ajuda a alliberar substàncies com ara la serotonina o endorfines (hormones de la felicitat), que ajuden a reduir la sensació de dolor i estrès. En conclusió, gaudeixo molt del bon treball en equip, l’empatia i la sensació de benestar amb cada pacient, i també amb el fet d’aconseguir els objectius i les expectatives que busquen tots els pacients.. Considero que s’han de tenir diverses coses en consideració. Primer de tot, un bon dentista és un professional que fa bé la seva feina i aconsegueix un bon resultat en els seus tractaments. En canvi, un dentista extraordinari és el bon dentista que fa tractaments on altres ho veuen impossible. Però, a més, també ha de tenir unes qualitats humanes i preocupar-se per la persona. És a dir, a part del bon tractament al pacient i la bona feina, s’ha d’emfatitzar amb la situació de la persona. Conec un cas d’una pacient amb neuropatia del trigemin deguda a un mal tractament dental. És un dels dolors més insuportables que pot tenir una persona i la medecina encara no ha aconseguit trobar un tractament a aquest cas. Em va explicar que feia molt de temps que buscava algun professional i persona que li dediqués temps i l’escoltés per trobar un possible tractament pal·liatiu al dolor crònic que pateix. En aquests casos, en què és impossible d’eliminar el dolor, és quan hem de dedicar tota la nostra energia i coneixements a poder donar a la persona una millor qualitat de vida i oferir-li tractaments que millorin la seva situació actual.