Durant quatre dies, des de divendres fins diumenge passat, el festival de dansa i moviment Figueres es MOU ha animat la capital de l’Empordà amb gairebé vint activitats presentades en diferents llocs emblemàtics de la ciutat. En aquesta dotzena edició, hi ha hagut una gran assistència del públic, que ha omplert els carrers i les places de Figueres durant totes les jornades. Entre les actuacions més populars, sobresurten dues ofertes de pagament: The Unreachable Suspension Point, de la Yoann Bourgeois Art Company, que va vendre totes les seves entrades, i Mercedes Máis Eu, de Janet Novás i Mercedes Peón, que també va atraure una gran quantitat d’assistents.
Durant quatre dies, des de divendres fins diumenge passat, el festival de dansa i moviment Figueres es MOU ha animat la capital de l’Empordà amb gairebé vint activitats presentades en diferents llocs emblemàtics de la ciutat. En aquesta dotzena edició, hi ha hagut una gran assistència del públic, que ha omplert els carrers i les places de Figueres durant totes les jornades. Entre les actuacions més populars, sobresurten dues ofertes de pagament: The Unreachable Suspension Point, de la Yoann Bourgeois Art Company, que va vendre totes les seves entrades, i Mercedes Máis Eu, de Janet Novás i Mercedes Peón, que també va atraure una gran quantitat d’assistents.
Durant quatre dies, des de divendres fins diumenge passat, el festival de dansa i moviment Figueres es MOU ha animat la capital de l’Empordà amb gairebé vint activitats presentades en diferents llocs emblemàtics de la ciutat. En aquesta dotzena edició, hi ha hagut una gran assistència del públic, que ha omplert els carrers i les places de Figueres durant totes les jornades. Entre els espectacles més populars s’han destacat dues propostes de pagament: The Unreachable Suspension Point, presentada per la Yoann Bourgeois Art Company, que va esgotar totes les entrades, i Mercedes Máis Eu, de Janet Novás i Mercedes Peón, que també va atraure un gran nombre de visitants. Aquest any, Figueres es MOU ha unit noms destacats de l’escena internacional amb espectacles gratuïts i actuacions de gran qualitat que ja havien estat presentades en festivals com el Sismògraf, Dansa Metropolitana o la Fira Mediterrània. «Aquesta edició ha ajudat a potenciar la visibilitat del festival, consolidant-se com un esdeveniment clau en el món de la dansa del país», assenyalen els organitzadors en un comunicat. Al llarg de les quatre jornades, els assistents al festival han pogut gaudir de diferents espectacles. Entre les propostes més apreciades i ovacionades, han brillat Mercedes Máis Eu de Janet Novás i Mercedes Peón, així com The Unreachable Suspension Point de la Yoann Bourgeois Art Company, que es van dur a terme el divendres i dissabte, respectivament, al Castell de Sant Ferran. Ambdós espectacles van ser aclamats amb una gran ovació pels assistents, que van gaudir d’una experiència intensa i sorprenent en un entorn ideal. A més de les ofertes de pagament, la programació gratuïta també va captar l’atenció de molts espectadors. La plaça de l’Ajuntament, un dels llocs més importants del festival, va ser l’escenari de set espectacles que van ser molt apreciats pel públic. En un entorn familiar i acollidor, es van poder observar obres com JARANA-site specific de Laia Santanach, Un Baile Ceibe de la companyia Fran Sieira, AeReA dels italians Panzetti/Ticconi o Seu Aquí del Colectivo Banquet. Altres moments destacats de l’edició van ser, sens dubte, Que et fessis vella tu / Sí que em faria escopir sang de LAFONTE Cia, que va obrir el festival a la Biblioteca Fages de Climent, i Vibra, dels Joves del Pla d’Impuls, que van realitzar una actuació a la plaça de l’Escorxador, transmetent amb gran intensitat la dansa d’arrel als assistents. A més, l’últim dia del festival es van presentar els dos projectes de suport a la creació d’aquesta edició: Aleta, de Marc Fernández, amb la col·laboració dels Castellers de Figueres, i Mil Primaveres, una iniciativa conjunta d’Esbart Manresà, Sergi Estebanell i Arantza Labuena.