«Jo mai he anat a una galeria amb un quadre, perquè mai em vaig pensar que fos bona, encara que rebés premis». Però Teresa Gancedo (Tejedo del Sil, Lleó, 1937) no sols era bona, sinó que el seu món simbòlic, espiritual quasi místic va atraure l’atenció de la historiadora de l’art Margit Rowell qui va recórrer, del 1978 al 1980, quasi un centenar d’estudis d’artistes espanyols per convidar-ne una desena a formar part de l’exposició col·lectiva New Images from Spain, de la qual era comissària, al Museu Guggenheim de Nova York. Teresa Gancedo i Carmen Calvo (València, 1950) van ser les dues úniques dones artistes convidades. Ara, quaranta-cinc anys més tard, una àmplia selecció d’obra de Gancedo s’exposa fins al 4 de maig a l’Alfolí de la Sal de l’Escala, gràcies a l’Ajuntament i la Fundació Vila Casas que ha inclòs la mostra, batejada com a ‘Revelació’, dins el programa Punts de Fuga que projecta l’obra d’artistes de la col·lecció a altres centres del país. «Jo mai he anat a una galeria amb un quadre, perquè mai em vaig pensar que fos bona, encara que rebés premis». Però Teresa Gancedo (Tejedo del Sil, Lleó, 1937) no sols era bona, sinó que el seu món simbòlic, espiritual quasi místic va atraure l’atenció de la historiadora de l’art Margit Rowell qui va recórrer, del 1978 al 1980, quasi un centenar d’estudis d’artistes espanyols per convidar-ne una desena a formar part de l’exposició col·lectiva New Images from Spain, de la qual era comissària, al Museu Guggenheim de Nova York. Teresa Gancedo i Carmen Calvo (València, 1950) van ser les dues úniques dones artistes convidades. Ara, quaranta-cinc anys més tard, una àmplia selecció d’obra de Gancedo s’exposa fins al 4 de maig a l’Alfolí de la Sal de l’Escala, gràcies a l’Ajuntament i la Fundació Vila Casas que ha inclòs la mostra, batejada com a ‘Revelació’, dins el programa Punts de Fuga que projecta l’obra d’artistes de la col·lecció a altres centres del país. «Jo mai he anat a una galeria amb un quadre, perquè mai em vaig pensar que fos bona, encara que rebés premis». Però Teresa Gancedo (Tejedo del Sil, Lleó, 1937) no sols era bona, sinó que el seu món simbòlic, espiritual quasi místic va atraure l’atenció de la historiadora de l’art Margit Rowell qui va recórrer, del 1978 al 1980, quasi un centenar d’estudis d’artistes espanyols per convidar-ne una desena a formar part de l’exposició col·lectiva New Images from Spain, de la qual era comissària, al Museu Guggenheim de Nova York. Teresa Gancedo i Carmen Calvo (València, 1950) van ser les dues úniques dones artistes convidades. Ara, quaranta-cinc anys més tard, una àmplia selecció d’obra de Gancedo s’exposa fins al 4 de maig a l’Alfolí de la Sal de l’Escala, gràcies a l’Ajuntament i la Fundació Vila Casas que ha inclòs la mostra, batejada com a ‘Revelació’, dins el programa Punts de Fuga que projecta l’obra d’artistes de la col·lecció a altres centres del país.