La fiabilitat és una de les prioritats dels usuaris a l’hora d’escollir transport per viatjar, només per darrere del preu del bitllet. Els trens de mitjà i llarg recorregut de Renfe, amb una puntualitat del 87% i un percentatge de cancel·lacions del 0,47%, se situen entre els trens més puntuals d’Europa d’acord amb l’informe independent de l’ONG Transport & Environment, publicat el desembre del 2024.
La fiabilitat és una de les prioritats dels usuaris a l’hora d’escollir transport per viatjar, només per darrere del preu del bitllet. Els trens de mitjà i llarg recorregut de Renfe, amb una puntualitat del 87% i un percentatge de cancel·lacions del 0,47%, se situen entre els trens més puntuals d’Europa d’acord amb l’informe independent de l’ONG Transport & Environment, publicat el desembre del 2024.. L’informe Mind the gap! Europe’s Rail Operators: Comparative Ranking, que analitza 27 operadors ferroviaris i els compara a partir de diversos criteris clau, posiciona Renfe com la quarta companyia més fiable. Dels 25 operadors d’alta velocitat a Europa amb dades de puntualitat, només vuit aconsegueixen un percentatge per sobre del 80% quan es comptabilitza el retard a partir dels cinc minuts. Els trens de Renfe, amb un 87% de puntualitat i un 0,47% de cancel·lacions, només es veuen superats per la companyia suïssa SBB, la neerlandesa NS i la belga SNCB. Per contra, al furgó de cua quant a aquesta qüestió primordial es troben la corporació alemanya Deutsche Bahn i la portuguesa CP.. El preu del bitllet, per al 49% dels ciutadans europeus enquestats, és el factor principal a l’hora d’escollir un mitjà de transport, segons un informe de McKinsey. El segon ja és la fiabilitat, seguida de prop per qüestions com l’experiència client, les tarifes especials i les reduccions i les polítiques de compensació.. L’informe de Transport & Environment també destaca l’exercici de Renfe quant a l’experiència client, rebent una puntuació de 8.4. L’ONG valora l’oferta de restauració, la disponibilitat d’endolls dels trens analitzats, la disponibilitat de serveis wifi a bord i la velocitat mitjana en els trajectes analitzats; de 192,5 km/h en el cas de la companyia espanyola.. Pel que fa a les tarifes especials i reduccions, Renfe arriba a un 8.8 gràcies a oferir “una àmplia gamma de descomptes i beneficis per a diferents tipus de viatgers” en els seus trens d’AVE, Llarga Distància, Avant i Mitjana Distància; tarifes especials que beneficien des de persones amb discapacitat i mobilitat reduïda fins a més grans de 60 anys, passant per joves, famílies nombroses i empreses, entre d’altres.. Les polítiques de compensació també col·loquen Renfe entre els trens europeus més ben valorats. Els retards entre 60 i 90 minuts comporten la devolució del 50%; del 100% en cas de superar els 90 minuts en els serveis comercials, unes condicions que, per condicions i forma, “són les més avantatjoses per al client”. L’exercici de Renfe en aquestes qüestions clau per als clients són alguns dels motius pels quals més de 600 milions de viatgers a l’any trien viatjar amb Renfe, líder del sector ferroviari a Espanya “per la multitud de destinacions que ofereix, per la gran quantitat de freqüències en la seva extensa oferta de serveis comercials i per la confiança que tenen en els seus trens”.. «Un sistema ferroviari eficaç és una de les pedres angulars d’un sistema de mobilitat de zero emissions», diu l’informe de Transport & Environment, que assegura que «el potencial climàtic del ferrocarril es pot maximitzar si els operadors ferroviaris milloren els serveis i la UE i els Estats membres els donen suport amb incentius i regulacions”.. La sostenibilitat és un dels factors que va guanyant pes per als usuaris a l’hora de viatjar. En aquest sentit, Renfe ha reduït la seva petjada de carboni en un 89% des del 1990, amb l’objectiu d’arribar a zero emissions el 2050. Els trens elèctrics de la companyia espanyola compten amb la certificació ‘Carboni Neutre’ atorgada per AENOR en no produir emissions directes i en ser l’energia elèctrica d’origen 100% renovable. Un compromís amb el transport sostenible, accessible, segur, eficient i de qualitat que concorda amb l’informe de la Comissió Europea sobre el mercat ferroviari, que subratlla que el ferrocarril ha de ser “l’eix central del sistema de mobilitat sostenible, intel·ligent i resilient de la UE”.
La fiabilitat és una de les prioritats dels usuaris a l’hora d’escollir transport per viatjar, només per darrere del preu del bitllet. Els trens de mitjà i llarg recorregut de Renfe, amb una puntualitat del 87% i un percentatge de cancel·lacions del 0,47%, se situen entre els trens més puntuals d’Europa d’acord amb l’informe independent de l’ONG Transport & Environment, publicat el desembre del 2024.