Fa tres anys, la direcció del Festival Perelada va voler sumar-se a la nòmina de festivals nacionals i europeus que creen una programació especial, de temàtica sacra, per Setmana Santa: concerts que aposten pel recolliment i la interpretació d’obres de gran bellesa espiritual. Peralada ja havia inclòs concerts de barroc en el festival d’estiu que van servir «per construir aquest imaginari de Pasqua». Així, amb un públic fidel, van confiar i no només la van encertar sinó que enguany van més enllà i amplien amb dos concerts, programen una matinée pel Diumenge Sant, inclouen l’estrena d’una producció pròpia, l’estrena d’obres mai interpretades a l’Estat espanyol i apropen artistes de reconegut prestigi mundial. Tot des d’aquest dijous i fins diumenge, amb sessions de tarda i ben entrada la nit, a l’església del Carme.
Fa tres anys, la direcció del Festival Perelada va voler sumar-se a la nòmina de festivals nacionals i europeus que creen una programació especial, de temàtica sacra, per Setmana Santa: concerts que aposten pel recolliment i la interpretació d’obres de gran bellesa espiritual. Peralada ja havia inclòs concerts de barroc en el festival d’estiu que van servir «per construir aquest imaginari de Pasqua». Així, amb un públic fidel, van confiar i no només la van encertar sinó que enguany van més enllà i amplien amb dos concerts, programen una matinée pel Diumenge Sant, inclouen l’estrena d’una producció pròpia, l’estrena d’obres mai interpretades a l’Estat espanyol i apropen artistes de reconegut prestigi mundial. Tot des d’aquest dijous i fins diumenge, amb sessions de tarda i ben entrada la nit, a l’església del Carme.
Fa tres anys, la direcció del Festival Perelada va voler sumar-se a la nòmina de festivals nacionals i europeus que creen una programació especial, de temàtica sacra, per Setmana Santa: concerts que aposten pel recolliment i la interpretació d’obres de gran bellesa espiritual. Peralada ja havia inclòs concerts de barroc en el festival d’estiu que van servir «per construir aquest imaginari de Pasqua». Així, amb un públic fidel, van confiar i no només la van encertar sinó que enguany van més enllà i amplien amb dos concerts, programen una matinée pel Diumenge Sant, inclouen l’estrena d’una producció pròpia, l’estrena d’obres mai interpretades a l’Estat espanyol i apropen artistes de reconegut prestigi mundial. Tot des d’aquest dijous i fins diumenge, amb sessions de tarda i ben entrada la nit, a l’església del Carme.. «Aquest festival crida a un públic que vol gaudir de la música, del recés del moment i mobilitza unes sensibilitats que creen com comunitat», admet el director artístic del festival, Oriol Aguilà qui assenyala que aconsegueixen no només recuperar patrimoni sinó que també aposten per la nova creació i les músiques d’avui. Algunes de les formacions que actuen aquest any són velles conegudes de Peralada. És el cas de Vespres d’Arnadí que visiten Peralada per dotzena vegada i que, tal com reconeix Aguilà, podria ser considerada, a la pràctica, «l’orquestra resident» del festival: «Ja quasi no ens imaginem els uns sense els altres». Aquest suport als intèrprets de casa els permet, argumenta el director, «tenir una finestra pròpia que ajuda a construir identitats i un segell propi». En el cas dels Vespres d’Arnadí se’ls podrà escoltar ja en concert inaugural, dijous a les vuit del vespre, interpretant, per primer cop a l’Estat, l’oratori ‘Sanctus Petrus et Sancta Magdalena’ del compositor Johann Adolph Hasse, una peça que aborda els moments més significatius de la vida dels dos sants a través d’una música carregada de dramatisme i bellesa. Vespres d’Arnadí estarà acompanyat del cor infantil Amics de la Unió en el ‘Miserere’ final. L’endemà tornarà a actuar la formació dirigida per Dani Espasa acompanyant al baríton Benjamin Appl que interpretarà un concert amb petites obres mestres del repertori barroc.. La nit del Divendres Sant serà màgica, el moment de l’estrena dels ‘Responsoris de Setmana Santa’ encarregats a Bernat Vivancos, qui s’ha retrobat amb un so antic, les Lamentacions de Tomás Luis de Victoria, compositor del Renaixement hispànic, i que ell ha passat pel sedàs de la contemporaneïtat. Per fer-lo realitat, s’ha convidat a un dels millors cors del món, Latvian Radio Choir, dirigit per Sigvards Klava. «Sentir-los és quasi sobrehumà», confessa Aguilà.. Pablo Ferrández està considerat un dels millors violoncel·listes de la seva generació. / Festival Perelada. Dissabte a la tarda serà el torn del viol·loncelista Pablo Ferrández, considerat un dels millors de la seva generació, qui actuarà amb el pianista Luis del Valle interpretant peces del repertori emotives i complexes com Kol Nidrei de Max Bruch que evoca melodies tradicionals jueves o Vocalise de Serguei Bakhmàninov. A la nit, la formació Cantoría oferirà l’emblemàtica Membra Jesu Nostri patientis sanctissima de Buxtehude, composta l’any 1680, amb set cantates de profunda espiritualitat i refinat llenguatge musical.. Per tancar el festival, el matí de Diumenge Sant, es proposa un viatge per la música barroca en dues parts: les ‘Salve Regina’ de Domenico Scarlatti i Leonardo Leo, i algunes de les àries més cèlebres de Händel. En aquesta matinée d’estrena s’uniran les veus de la soprano Melissa Petit, la mezzosoprano Ann Hallenberg acompanyats de l’orquestra Il Pomo D’Oro, en el que serà el seu debut, sota la direcció de Zefira Valova.. Il Pomo d’Oro, dirigida per Zefira Valova, tanca el festival amb la Matinée del Diumenge Sant. / Festival Perelada. Per completar el programa del Festival de Pasqua, dijous, abans del primer concert, l’historiador de l’art i restaurador Ignacio G. Panicello ofereix una xerrada a la biblioteca sobre la figura de Giampietrino i la seva presència a les col·leccions del Castell.