El Harbour City Center de Hong Kong ha exhibit, del 25 d’abril a l’1 de juny, set escultures de l’artista empordanès Eudald de Juana (Navata, 1988). Aquesta era la primera vegada que s’exposaven i formen part d’una sèrie que va dissenyar per la producció de la pel·lícula de ciència-ficció i d’acció, ambientada en un Hong Kong nevat i surrealista, Sons of the neon Night, film dirigit i produït per Juno Mak que s’ha estrenat, participant en la selecció oficial, fora de competició, en el 78è Festival de Cannes, celebrat el passat mes de maig. L’exposició, que ha tingut molt bona acollida, forma part de la promoció del film.
El Harbour City Center de Hong Kong ha exhibit, del 25 d’abril a l’1 de juny, set escultures de l’artista empordanès Eudald de Juana (Navata, 1988). Aquesta era la primera vegada que s’exposaven i formen part d’una sèrie que va dissenyar per la producció de la pel·lícula de ciència-ficció i d’acció, ambientada en un Hong Kong nevat i surrealista, Sons of the neon Night, film dirigit i produït per Juno Mak que s’ha estrenat, participant en la selecció oficial, fora de competició, en el 78è Festival de Cannes, celebrat el passat mes de maig. L’exposició, que ha tingut molt bona acollida, forma part de la promoció del film.
El Harbour City Center de Hong Kong ha exhibit, del 25 d’abril a l’1 de juny, set escultures de l’artista empordanès Eudald de Juana (Navata, 1988). Aquesta era la primera vegada que s’exposaven i formen part d’una sèrie que va dissenyar per la producció de la pel·lícula de ciència-ficció i d’acció, ambientada en un Hong Kong nevat i surrealista, Sons of the neon Night, film dirigit i produït per Juno Mak que s’ha estrenat, participant en la selecció oficial, fora de competició, en el 78è Festival de Cannes, celebrat el passat mes de maig. L’exposició, que ha tingut molt bona acollida, forma part de la promoció del film.. Una de les escultures, ‘Dai man kit’ (2019), d’Eudald de Juana. / Cedida per Eudald de Juana. Tot i que ara Sons of the neon Night ha vist la llum, el projecte va començar a caminar fa una dècada amb l’escriptura del guió. Dos anys més tard, el 2018, van iniciar-se les primeres passes de la producció i va ser aleshores quan l’escultor empordanès, que es trobava aleshores a Florència, es va vincular a la pel·lícula realitzant aquesta sèrie de set escultures, molt expressives, que representen els personatges principals amb la seva història personal. Un d’ells l’encarna Tony Leung Ka Fai qui és considerat un dels millors actors de Hong Kong. Tot i això, la pandèmia va aturar la post-producció fins que aquest s’ha presentat al festival de cinema de Cannes. «Aquest va ser el meu primer gran projecte en col·laboració. La productora em va deixar molta llibertat creativa, tot i que va ser un repte adaptar-me als diferents canvis que em demanaven», ha explicat Eudald de Juana. En aquest sentit, la productora li va encarregar adaptar els retrats dels actors protagonistes amb una estètica molt concreta, inspirada en l’estètica del còmic.. L’obra Lau (2018) d’Eudald de Juana. / Cedida per Eudald de Juana. En algunes de les peces, com Liu Chan o Director Juno, l’escultor va voler transmetre la idea de la soledat d’alguns dels personatges. També el gènere de la ciència-ficció va impregnar el seu treball i així alguns dels retrats inclouen cicatrius que permeten intuir un passat fosc. «Esculpir rostres orientals va suposar un repte, ja que la seva anatomia és diferent a la dels models habituals», comenta l’artista qui assegura que aquest projecte el va ajudar, en el seu moment, «a ser molt més flexible en el meu procés creatiu i a entendre que un mateix element pot ser representat de mil maneres diferents i totes poden ser bones». Després de veure’s a Hong Kong, la voluntat és que aquestes peces es puguin exposar en altres llocs. En aquest sentit, podrien viatjar fins a Lisboa on hi ha previst que l’artista empordanès faci una exposició a finals d’estiu.. ‘Big composition’ (2018). / Cedida per Eudald de Juana. Després d’aquest treball, Eudald de Juana ha mantingut el seu vincle amb el cinema. Fa dos anys, va participar en la superproducció Gladiator II, tot i que la feina va ser molt diferent. Durant tres mesos es va instal·lar a Malta formant part de l’equip d’artistes i artesans que produïen elements escultòrics que es van poder veure a la pel·lícula, entre ells, reproduccions a gran escala d’escultura clàssica.