Tot i estar reconeguts per llei com a alumnes amb necessitats educatives específiques, milers d’infants amb altes capacitats continuen invisibilitzats als centres escolars de Catalunya. L’associació Athena, que agrupa famílies amb infants i joves amb altes capacitats (AACC), denuncia la manca d’actuació efectiva per part del Departament d’Educació i reclama que faci complir la Resolució ENS/1543/2013, de 10 de juliol, que estableix l’atenció educativa específica per a l’alumnat amb AACC, reconeguts com a alumnes amb necessitats educatives especials.
Més del 50% sense pla individualitzat
Segons dades recollides per entitats especialitzades, més del 50% dels infants amb altes capacitats no tenen cap Pla Individualitzat (PI), i molts dels que sí en tenen no reben un seguiment adequat. Les conseqüències són alarmants: es calcula que fins a un 70% d’aquest alumnat pot acabar mostrant desmotivació, ansietat o abandonament escolar si no es detecta i atén a temps.
Tot i estar reconeguts per llei com a alumnes amb necessitats educatives específiques, milers d’infants amb altes capacitats continuen invisibilitzats als centres escolars de Catalunya. L’associació Athena, que agrupa famílies amb infants i joves amb altes capacitats (AACC), denuncia la manca d’actuació efectiva per part del Departament d’Educació i reclama que faci complir la Resolució ENS/1543/2013, de 10 de juliol, que estableix l’atenció educativa específica per a l’alumnat amb AACC, reconeguts com a alumnes amb necessitats educatives especials.
Dificultats de les famílies davant la manca de resposta
Des d’Athena, s’alerta que moltes famílies es troben amb una actitud de negació o incredulitat per part de direccions de centres, equips docents i EAPs (Equips d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica). Aquesta manca de reconeixement i intervenció posa en risc el benestar emocional i acadèmic dels infants. A més, s’evidencia una profunda manca d’unificació de criteris: cada escola actua segons la seva pròpia interpretació, sense seguir un protocol comú ni coherent. Aquesta disparitat genera desigualtat d’oportunitats i deixa les famílies en una situació d’incertesa i indefensió.
“La llei és clara, però no s’està aplicant. El desconeixement i els prejudicis dins del sistema educatiu estan deixant enrere milers de nens i nenes amb un gran potencial. No demanem privilegis, sinó que es compleixin els seus drets”, afirma Marta de Mora, presidenta de l’associació Athena.
Demandes urgents al Departament d’Educació
L’entitat destaca que moltes escoles no disposen de recursos ni formació per detectar i acompanyar l’alumnat amb altes capacitats, i exigeix al Departament:
- Que vetlli pel compliment efectiu de la Resolució ENS/1543/2013.
- Que augmenti els recursos destinats a la detecció i atenció dels infants amb AACC.
- Que impulsi formació específica per al professorat en identificació i acompanyament de les AACC.
Fins a 40.000 infants podrien estar sense identificar
Athena recorda que, segons estimacions d’experts i entitats com FANJAC, hi podria haver fins a 40.000 infants amb AACC no identificats a Catalunya, i que la manca d’intervenció pot derivar en problemes emocionals, socials i acadèmics greus.
Athena
Athena és una associació de famílies de nens i nenes i joves amb AACC de la província de Tarragona i Terres de l’Ebre que, juntament amb professionals del món de l’Educació (especialistes en educació pedagogia i psicopedagogia) treballen per donar visibilitat a aquest col·lectiu i a la vegada vetllar per la seva atenció dins i fora de l’escola.
L’associació Athena exigeix el compliment dels drets dels infants amb altes capacitats i alerta del risc de fracàs escolar és un article de EbreDigital.cat.
Tot i estar reconeguts per llei com a alumnes amb necessitats educatives específiques, milers d’infants amb altes capacitats continuen invisibilitzats als centres escolars de Catalunya. L’associació Athena, que agrupa famílies amb infants i joves amb altes capacitats (AACC), denuncia la manca d’actuació efectiva per part del Departament d’Educació i reclama que faci complir la Resolució ENS/1543/2013, de 10 de juliol, que estableix l’atenció educativa específica per a l’alumnat amb AACC, reconeguts com a alumnes amb necessitats educatives especials.. Més del 50% sense pla individualitzat. Segons dades recollides per entitats especialitzades, més del 50% dels infants amb altes capacitats no tenen cap Pla Individualitzat (PI), i molts dels que sí en tenen no reben un seguiment adequat. Les conseqüències són alarmants: es calcula que fins a un 70% d’aquest alumnat pot acabar mostrant desmotivació, ansietat o abandonament escolar si no es detecta i atén a temps.. Tot i estar reconeguts per llei com a alumnes amb necessitats educatives específiques, milers d’infants amb altes capacitats continuen invisibilitzats als centres escolars de Catalunya. L’associació Athena, que agrupa famílies amb infants i joves amb altes capacitats (AACC), denuncia la manca d’actuació efectiva per part del Departament d’Educació i reclama que faci complir la Resolució ENS/1543/2013, de 10 de juliol, que estableix l’atenció educativa específica per a l’alumnat amb AACC, reconeguts com a alumnes amb necessitats educatives especials.. Dificultats de les famílies davant la manca de resposta. Des d’Athena, s’alerta que moltes famílies es troben amb una actitud de negació o incredulitat per part de direccions de centres, equips docents i EAPs (Equips d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica). Aquesta manca de reconeixement i intervenció posa en risc el benestar emocional i acadèmic dels infants. A més, s’evidencia una profunda manca d’unificació de criteris: cada escola actua segons la seva pròpia interpretació, sense seguir un protocol comú ni coherent. Aquesta disparitat genera desigualtat d’oportunitats i deixa les famílies en una situació d’incertesa i indefensió.. “La llei és clara, però no s’està aplicant. El desconeixement i els prejudicis dins del sistema educatiu estan deixant enrere milers de nens i nenes amb un gran potencial. No demanem privilegis, sinó que es compleixin els seus drets”, afirma Marta de Mora, presidenta de l’associació Athena.. Demandes urgents al Departament d’Educació. L’entitat destaca que moltes escoles no disposen de recursos ni formació per detectar i acompanyar l’alumnat amb altes capacitats, i exigeix al Departament:. Que vetlli pel compliment efectiu de la Resolució ENS/1543/2013.. Que augmenti els recursos destinats a la detecció i atenció dels infants amb AACC.. Que impulsi formació específica per al professorat en identificació i acompanyament de les AACC.. Fins a 40.000 infants podrien estar sense identificar. Athena recorda que, segons estimacions d’experts i entitats com FANJAC, hi podria haver fins a 40.000 infants amb AACC no identificats a Catalunya, i que la manca d’intervenció pot derivar en problemes emocionals, socials i acadèmics greus.. Athena. Athena és una associació de famílies de nens i nenes i joves amb AACC de la província de Tarragona i Terres de l’Ebre que, juntament amb professionals del món de l’Educació (especialistes en educació pedagogia i psicopedagogia) treballen per donar visibilitat a aquest col·lectiu i a la vegada vetllar per la seva atenció dins i fora de l’escola.. L’associació Athena exigeix el compliment dels drets dels infants amb altes capacitats i alerta del risc de fracàs escolar és un article de EbreDigital.cat.
Tot i estar reconeguts per llei com a alumnes amb necessitats educatives específiques, milers d’infants amb altes capacitats continuen invisibilitzats als centres escolars de Catalunya. L’associació Athena, que agrupa famílies amb infants i joves amb altes capacitats (AACC), denuncia la manca d’actuació efectiva per part del Departament d’Educació i reclama que faci complir la Resolució ENS/1543/2013, de […] L’associació Athena exigeix el compliment dels drets dels infants amb altes capacitats i alerta del risc de fracàs escolar és un article de EbreDigital.cat.
Tot i estar reconeguts per llei com a alumnes amb necessitats educatives específiques, milers d’infants amb altes capacitats continuen invisibilitzats als centres escolars de Catalunya. L’associació Athena, que agrupa famílies amb infants i joves amb altes capacitats (AACC), denuncia la manca d’actuació efectiva per part del Departament d’Educació i reclama que faci complir la Resolució ENS/1543/2013, de 10 de juliol, que estableix l’atenció educativa específica per a l’alumnat amb AACC, reconeguts com a alumnes amb necessitats educatives especials.. Més del 50% sense pla individualitzat. Segons dades recollides per entitats especialitzades, més del 50% dels infants amb altes capacitats no tenen cap Pla Individualitzat (PI), i molts dels que sí en tenen no reben un seguiment adequat. Les conseqüències són alarmants: es calcula que fins a un 70% d’aquest alumnat pot acabar mostrant desmotivació, ansietat o abandonament escolar si no es detecta i atén a temps.. Tot i estar reconeguts per llei com a alumnes amb necessitats educatives específiques, milers d’infants amb altes capacitats continuen invisibilitzats als centres escolars de Catalunya. L’associació Athena, que agrupa famílies amb infants i joves amb altes capacitats (AACC), denuncia la manca d’actuació efectiva per part del Departament d’Educació i reclama que faci complir la Resolució ENS/1543/2013, de 10 de juliol, que estableix l’atenció educativa específica per a l’alumnat amb AACC, reconeguts com a alumnes amb necessitats educatives especials.. Dificultats de les famílies davant la manca de resposta. Des d’Athena, s’alerta que moltes famílies es troben amb una actitud de negació o incredulitat per part de direccions de centres, equips docents i EAPs (Equips d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica). Aquesta manca de reconeixement i intervenció posa en risc el benestar emocional i acadèmic dels infants. A més, s’evidencia una profunda manca d’unificació de criteris: cada escola actua segons la seva pròpia interpretació, sense seguir un protocol comú ni coherent. Aquesta disparitat genera desigualtat d’oportunitats i deixa les famílies en una situació d’incertesa i indefensió.. “La llei és clara, però no s’està aplicant. El desconeixement i els prejudicis dins del sistema educatiu estan deixant enrere milers de nens i nenes amb un gran potencial. No demanem privilegis, sinó que es compleixin els seus drets”, afirma Marta de Mora, presidenta de l’associació Athena.. Demandes urgents al Departament d’Educació. L’entitat destaca que moltes escoles no disposen de recursos ni formació per detectar i acompanyar l’alumnat amb altes capacitats, i exigeix al Departament:. Que vetlli pel compliment efectiu de la Resolució ENS/1543/2013.. Que augmenti els recursos destinats a la detecció i atenció dels infants amb AACC.. Que impulsi formació específica per al professorat en identificació i acompanyament de les AACC.. Fins a 40.000 infants podrien estar sense identificar. Athena recorda que, segons estimacions d’experts i entitats com FANJAC, hi podria haver fins a 40.000 infants amb AACC no identificats a Catalunya, i que la manca d’intervenció pot derivar en problemes emocionals, socials i acadèmics greus.. Athena. Athena és una associació de famílies de nens i nenes i joves amb AACC de la província de Tarragona i Terres de l’Ebre que, juntament amb professionals del món de l’Educació (especialistes en educació pedagogia i psicopedagogia) treballen per donar visibilitat a aquest col·lectiu i a la vegada vetllar per la seva atenció dins i fora de l’escola.. L’associació Athena exigeix el compliment dels drets dels infants amb altes capacitats i alerta del risc de fracàs escolar és un article de EbreDigital.cat.