El nou curs escolar 2025-2026 s’ha iniciat aquest dilluns, 8 de setembre, per als ensenyaments d’educació infantil, primària i secundària obligatòria amb una previsió inicial a les Terres de l’Ebre de 26.669 alumnes, en un context marcat per la davallada de l’alumnat, que s’acompanya d’una reducció de les ràtios i un increment de la plantilla de professorat. El curs s’inicia a les Terres de l’Ebre amb 1.303 grups, 22 més que el curs anterior, i 2.760,5 dotacions en la plantilla docent, 31 més.
“Comencem el curs escolar a les Terres de l’Ebre amb unes aules amb menys alumnes, però amb una major complexitat i, per això, destinem més recursos a millorar l’atenció educativa”, destaca el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Joan Castor Gonell Agramunt.
Amb motiu de l’inici del curs, el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre i el director dels Serveis Territorials d’Educació i Formació Professional, Mario González Jorge han visitat l’escola Mestre Marcel·lí Domingo de Roquetes, on han estat acompanyats per l’alcalde, Ivan Garcia Maigí, regidors del consistori i membres de l’equip directiu i la Inspecció.
“Avui és un dia d’il·lusió per l’alumnat i les famílies i gràcies també a la bona feina del professorat i els equips directius comencem amb tots els centres educatius a punt i cap incidència remarcable”, assegura el director territorial.
Millora educativa
L’èxit de l’alumnat, la millora a l’atenció a les necessitats de suport educatiu i l’equitat educativa són els reptes del nou curs escolar. Es posen en marxa accions per desenvolupar les competències orals i lectora a les edats primerenques.
En matemàtiques, es mantenen els programes PCMAT i Florence i s’implanta el programa de Suport intensiu a les matemàtiques (SIM). Creixen les aules d’acollida i s’amplien els centres de la Xarxa de competència lectora. En llengua anglesa augmenten el nombre d’auxiliars de conversa i es finançaran tallers de llengua anglesa amb alumnat vulnerable.
Per això, també creix el personal d’atenció educativa i el d’administració i serveis i s’implanten millores per al professorat com els nomenaments diaris -des del passat mes de març eren 4 dies de nomenaments a la setmana-; el concurs de trasllat autonòmic -que no es convocava des de 2004-; i el pilotatge d’una aplicació mòbil per a què els interins puguin gestionar les adjudicacions de la borsa de treball docent.
Aquest curs s’eliminen els mòbils a l’etapa obligatòria, i aquest setembre el Departament publicarà una guia per acompanyar les famílies en l’ús responsable dels dispositius mòbils.
Pel que fa a l’etapa 0-3, s’incrementa en 200 euros el finançament de places als ajuntaments, que passen de 1.600 euros a 1.800. També s’incrementa la dotació del Departament a la gratuïtat de l’I2 amb 200 euros, per fer efectiva la gratuïtat de les famílies.
Pel que fa a l’educació postobligatòria, el curs s’inicia divendres, 12 de setembre, i a les Terres de l’Ebre destaca de nou l’augment de l’oferta d’estudis, amb més places i oferta formativa, amb un nou Grau Superior, de Comerç Internacional (Institut de l’Ebre), i un nou Grau Bàsic, de Cuina i restauració (Institut Dertosa).
Les Terres de l’Ebre obren les aules amb 26.669 alumnes i 22 grups més que el curs anterior és un article de EbreDigital.cat.
El nou curs escolar 2025-2026 s’ha iniciat aquest dilluns, 8 de setembre, per als ensenyaments d’educació infantil, primària i secundària obligatòria amb una previsió inicial a les Terres de l’Ebre de 26.669 alumnes, en un context marcat per la davallada de l’alumnat, que s’acompanya d’una reducció de les ràtios i un increment de la plantilla de professorat. El curs s’inicia a les Terres de l’Ebre amb 1.303 grups, 22 més que el curs anterior, i 2.760,5 dotacions en la plantilla docent, 31 més.. “Comencem el curs escolar a les Terres de l’Ebre amb unes aules amb menys alumnes, però amb una major complexitat i, per això, destinem més recursos a millorar l’atenció educativa”, destaca el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Joan Castor Gonell Agramunt.. Amb motiu de l’inici del curs, el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre i el director dels Serveis Territorials d’Educació i Formació Professional, Mario González Jorge han visitat l’escola Mestre Marcel·lí Domingo de Roquetes, on han estat acompanyats per l’alcalde, Ivan Garcia Maigí, regidors del consistori i membres de l’equip directiu i la Inspecció.. “Avui és un dia d’il·lusió per l’alumnat i les famílies i gràcies també a la bona feina del professorat i els equips directius comencem amb tots els centres educatius a punt i cap incidència remarcable”, assegura el director territorial.. Millora educativa. L’èxit de l’alumnat, la millora a l’atenció a les necessitats de suport educatiu i l’equitat educativa són els reptes del nou curs escolar. Es posen en marxa accions per desenvolupar les competències orals i lectora a les edats primerenques.. En matemàtiques, es mantenen els programes PCMAT i Florence i s’implanta el programa de Suport intensiu a les matemàtiques (SIM). Creixen les aules d’acollida i s’amplien els centres de la Xarxa de competència lectora. En llengua anglesa augmenten el nombre d’auxiliars de conversa i es finançaran tallers de llengua anglesa amb alumnat vulnerable.. Per això, també creix el personal d’atenció educativa i el d’administració i serveis i s’implanten millores per al professorat com els nomenaments diaris -des del passat mes de març eren 4 dies de nomenaments a la setmana-; el concurs de trasllat autonòmic -que no es convocava des de 2004-; i el pilotatge d’una aplicació mòbil per a què els interins puguin gestionar les adjudicacions de la borsa de treball docent.. Aquest curs s’eliminen els mòbils a l’etapa obligatòria, i aquest setembre el Departament publicarà una guia per acompanyar les famílies en l’ús responsable dels dispositius mòbils.. Pel que fa a l’etapa 0-3, s’incrementa en 200 euros el finançament de places als ajuntaments, que passen de 1.600 euros a 1.800. També s’incrementa la dotació del Departament a la gratuïtat de l’I2 amb 200 euros, per fer efectiva la gratuïtat de les famílies.. Pel que fa a l’educació postobligatòria, el curs s’inicia divendres, 12 de setembre, i a les Terres de l’Ebre destaca de nou l’augment de l’oferta d’estudis, amb més places i oferta formativa, amb un nou Grau Superior, de Comerç Internacional (Institut de l’Ebre), i un nou Grau Bàsic, de Cuina i restauració (Institut Dertosa).. Les Terres de l’Ebre obren les aules amb 26.669 alumnes i 22 grups més que el curs anterior és un article de EbreDigital.cat.
El nou curs escolar 2025-2026 s’ha iniciat aquest dilluns, 8 de setembre, per als ensenyaments d’educació infantil, primària i secundària obligatòria amb una previsió inicial a les Terres de l’Ebre de 26.669 alumnes, en un context marcat per la davallada de l’alumnat, que s’acompanya d’una reducció de les ràtios i un increment de la plantilla […] Les Terres de l’Ebre obren les aules amb 26.669 alumnes i 22 grups més que el curs anterior és un article de EbreDigital.cat.
El nou curs escolar 2025-2026 s’ha iniciat aquest dilluns, 8 de setembre, per als ensenyaments d’educació infantil, primària i secundària obligatòria amb una previsió inicial a les Terres de l’Ebre de 26.669 alumnes, en un context marcat per la davallada de l’alumnat, que s’acompanya d’una reducció de les ràtios i un increment de la plantilla de professorat. El curs s’inicia a les Terres de l’Ebre amb 1.303 grups, 22 més que el curs anterior, i 2.760,5 dotacions en la plantilla docent, 31 més.. “Comencem el curs escolar a les Terres de l’Ebre amb unes aules amb menys alumnes, però amb una major complexitat i, per això, destinem més recursos a millorar l’atenció educativa”, destaca el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Joan Castor Gonell Agramunt.. Amb motiu de l’inici del curs, el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre i el director dels Serveis Territorials d’Educació i Formació Professional, Mario González Jorge han visitat l’escola Mestre Marcel·lí Domingo de Roquetes, on han estat acompanyats per l’alcalde, Ivan Garcia Maigí, regidors del consistori i membres de l’equip directiu i la Inspecció.. “Avui és un dia d’il·lusió per l’alumnat i les famílies i gràcies també a la bona feina del professorat i els equips directius comencem amb tots els centres educatius a punt i cap incidència remarcable”, assegura el director territorial.. Millora educativa. L’èxit de l’alumnat, la millora a l’atenció a les necessitats de suport educatiu i l’equitat educativa són els reptes del nou curs escolar. Es posen en marxa accions per desenvolupar les competències orals i lectora a les edats primerenques.. En matemàtiques, es mantenen els programes PCMAT i Florence i s’implanta el programa de Suport intensiu a les matemàtiques (SIM). Creixen les aules d’acollida i s’amplien els centres de la Xarxa de competència lectora. En llengua anglesa augmenten el nombre d’auxiliars de conversa i es finançaran tallers de llengua anglesa amb alumnat vulnerable.. Per això, també creix el personal d’atenció educativa i el d’administració i serveis i s’implanten millores per al professorat com els nomenaments diaris -des del passat mes de març eren 4 dies de nomenaments a la setmana-; el concurs de trasllat autonòmic -que no es convocava des de 2004-; i el pilotatge d’una aplicació mòbil per a què els interins puguin gestionar les adjudicacions de la borsa de treball docent.. Aquest curs s’eliminen els mòbils a l’etapa obligatòria, i aquest setembre el Departament publicarà una guia per acompanyar les famílies en l’ús responsable dels dispositius mòbils.. Pel que fa a l’etapa 0-3, s’incrementa en 200 euros el finançament de places als ajuntaments, que passen de 1.600 euros a 1.800. També s’incrementa la dotació del Departament a la gratuïtat de l’I2 amb 200 euros, per fer efectiva la gratuïtat de les famílies.. Pel que fa a l’educació postobligatòria, el curs s’inicia divendres, 12 de setembre, i a les Terres de l’Ebre destaca de nou l’augment de l’oferta d’estudis, amb més places i oferta formativa, amb un nou Grau Superior, de Comerç Internacional (Institut de l’Ebre), i un nou Grau Bàsic, de Cuina i restauració (Institut Dertosa).. Les Terres de l’Ebre obren les aules amb 26.669 alumnes i 22 grups més que el curs anterior és un article de EbreDigital.cat.