Josep Pla va descriure Foixà com «delícia recòndita i pura meravella». El violoncel·lista Ramon Bassal (Barcelona, 1988) és del mateix parer i més després d’haver tocat a l’església de Sant Llorenç de les Arenes, d’origen romànic, de Foixà. «L’any passat vaig descobrir l’acústica fora de sèrie que té aquest lloc tan autèntic, entre camps i boscos, i vaig demanar-li a l’alcalde de tocar-hi», rememora. D’aquí van sorgir uns concerts, quasi de forma espontània, que van ser molt ben rebuts pel públic. Això els va animar a crear l’associació cultural Grans Clàssics a Espais Singulars i a programar, amb l’entusiasme de l’Ajuntament, l’alcalde i altres institucions, el primer cicle Nits de Clàssics a Foixà que inclou quatre concerts, principalment amb músics catalans, que comencen aquest divendres 18 de juliol, a dos quarts de nou del vespre, amb la interpretació del quintet per a cordes en do major, l’última obra de cambra que va escriure Franz Schubert. A l’escenari hi haurà músics que toquen regularment junts: Ksenia Dubrovskaya i Alfredo Salcedo, als violins; el figuerenc Toni Mallol, resident a Peralada, a la viola; Domènech Surroca i Ramon Bassal, als violoncels.
Josep Pla va descriure Foixà com «delícia recòndita i pura meravella». El violoncel·lista Ramon Bassal (Barcelona, 1988) és del mateix parer i més després d’haver tocat a l’església de Sant Llorenç de les Arenes, d’origen romànic, de Foixà. «L’any passat vaig descobrir l’acústica fora de sèrie que té aquest lloc tan autèntic, entre camps i boscos, i vaig demanar-li a l’alcalde de tocar-hi», rememora. D’aquí van sorgir uns concerts, quasi de forma espontània, que van ser molt ben rebuts pel públic. Això els va animar a crear l’associació cultural Grans Clàssics a Espais Singulars i a programar, amb l’entusiasme de l’Ajuntament, l’alcalde i altres institucions, el primer cicle Nits de Clàssics a Foixà que inclou quatre concerts, principalment amb músics catalans, que comencen aquest divendres 18 de juliol, a dos quarts de nou del vespre, amb la interpretació del quintet per a cordes en do major, l’última obra de cambra que va escriure Franz Schubert. A l’escenari hi haurà músics que toquen regularment junts: Ksenia Dubrovskaya i Alfredo Salcedo, als violins; el figuerenc Toni Mallol, resident a Peralada, a la viola; Domènech Surroca i Ramon Bassal, als violoncels.
Josep Pla va descriure Foixà com «delícia recòndita i pura meravella». El violoncel·lista Ramon Bassal (Barcelona, 1988) és del mateix parer i més després d’haver tocat a l’església de Sant Llorenç de les Arenes, d’origen romànic, de Foixà. «L’any passat vaig descobrir l’acústica fora de sèrie que té aquest lloc tan autèntic, entre camps i boscos, i vaig demanar-li a l’alcalde de tocar-hi», rememora. D’aquí van sorgir uns concerts, quasi de forma espontània, que van ser molt ben rebuts pel públic. Això els va animar a crear l’associació cultural Grans Clàssics a Espais Singulars i a programar, amb l’entusiasme de l’Ajuntament, l’alcalde i altres institucions, el primer cicle Nits de Clàssics a Foixà que inclou quatre concerts, principalment amb músics catalans, que comencen aquest divendres 18 de juliol, a dos quarts de nou del vespre, amb la interpretació del quintet per a cordes en do major, l’última obra de cambra que va escriure Franz Schubert. A l’escenari hi haurà músics que toquen regularment junts: Ksenia Dubrovskaya i Alfredo Salcedo, als violins; el figuerenc Toni Mallol, resident a Peralada, a la viola; Domènech Surroca i Ramon Bassal, als violoncels.. El segon concert, l’1 d’agost, uneix música i poesia, obres líriques de veu de Schubert, Saint-Saëns o Falla, traduïdes pel dramaturg Maurici Farré, interpretades per violoncel i piano per Ramon Bassal i Marc Piqué. L’actriu Ana Casas recitarà els textos abans de cada peça musical. En el tercer concert, el 30 d’agost, s’interpretaran els temes principals de West Side Story de Bernstein i Romeu i Julieta de Prokófiev arranjats pel Trio Rodin format per Carles Puig (violí), Teresa Lli (violoncel) i Jorge Mengotti (piano). L’últim dels concerts, el 26 de setembre, no es farà a l’església sinó al Teatre Mundial de la Bisbal, ja que s’ha previst l’actuació de l’Orquestra Filharmonia del Conservatori de Girona, una formació de vuitanta músics, dirigida per Elisenda Post Coma i Lluís Cavalleria. El concert es farà a benefici de la Fundació El Trampolí que treballa per estimular el creixement personal de les persones amb discapacitat psíquica i la seva integració.. Ramon Bassal és del parer que aquest tipus de cicles «donen valor al territori». També com és d’especial per als veïns, ja que s’allunya de la típica sala de concerts i s’apropa als orígens. «Antigament, la música de cambra estava pensada per a espais reduïts, eren propostes íntimes». Val a dir que els programes s’han «pensat perquè agradin a tothom». Diu que «per anar a un concert de música clàssica no cal entendre-la, el que cal és gaudir-la». Les entrades ja es poden adquirir al web classicsafoixa.com.