El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig, ha reunit les principals associacions i entitats del sector agroalimentari per abordar l’impacte dels nous aranzels imposats pels Estats Units. “Els EUA són i continuaran sent un mercat clau per a Catalunya. Malgrat l’aplicació d’aquests aranzels injustificats, no podem abandonar les exportacions”, ha apuntat Ordeig, en […] Ordeig reuneix el sector agroalimentari i reclama “no abandonar les exportacions” als EUA malgrat els aranzels és un article de EbreDigital.cat.
El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig, ha reunit les principals associacions i entitats del sector agroalimentari per abordar l’impacte dels nous aranzels imposats pels Estats Units. “Els EUA són i continuaran sent un mercat clau per a Catalunya. Malgrat l’aplicació d’aquests aranzels injustificats, no podem abandonar les exportacions”, ha apuntat Ordeig, en una jornada de treball per traçar les línies de resposta del sector agroalimentari català davant l’enduriment comercial. “Hem de continuar apostant per la valorització dels nostres productes i per una internacionalització sòlida i diversificada”, ha continuat el titular d’Agricultura, que ha traslladat un missatge de “confiança i determinació”.. Durant la seva intervenció, Ordeig ha posat sobre la taula la trajectòria d’èxit de les exportacions agroalimentàries catalanes als Estats Units, que en els darrers deu anys han crescut més d’un 125% en valor. Sectors com el vi (primer mercat de destí), l’oli d’oliva (segon) o la gamma Fine Food -amb especial protagonisme dels dolços, cacau, snacks, plats preparats i sucs- són els principals exemples del potencial exportador català. En paral·lel, el conseller d’Agricultura també ha destacat el “paper clau” del Pla Responem com una eina per reforçar la resiliència del teixit empresarial davant les tensions comercials i garantir la competitivitat de les empreses al mercat internacional. De fet, Ordeig ha reivindicat el rol de Prodeca com a instrument estratègic per a la promoció exterior i ha anunciat noves eines de suport específic per als productes afectats.. Catalan Food Masterclass i mostra nadalenca a Nova York. Per la seva banda, la directora de Prodeca, Dèlia Perpiñà, ha exposat les principals actuacions previstes per enfortir la presència del producte agroalimentari català als Estats Units, bona part al voltant del programa Catalan Food. Així, se celebraran durant el 2025 diverses Catalan Food Masterclass, que combinaran accions formatives, promocionals i comercials a ciutats clau com Miami, Boston o Chicago, amb l’objectiu de fer valdre la qualitat i singularitat dels productes catalans davant importadors, distribuïdors i prescriptors locals. I al setembre tindrà lloc el Catalan Food Show Miami, una fira sectorial que reunirà importadors de productes d’alimentació i vins catalans amb professionals del sector —com distribuïdors, restauradors, sommeliers, xefs, botigues especialitzades, premsa i influencers— per facilitar espais de connexió i negoci.. De cara a finals d’any, i en col·laboració amb la Delegació del Govern als Estats Units, s’organitzarà una mostra nadalenca a Nova York sota el nom Catalan Food Christmas Tasting, pensada per seguir posicionant la marca agroalimentària catalana en l’escena internacional. Aquestes actuacions s’acompanyaran de la participació de Prodeca en esdeveniments comercials com Expo West Natural Products i la Summer Fancy Food Show, així com de l’organització del Catalan Food Business Forum els dies 4 i 5 de juny a Barcelona. Aquesta trobada empresarial reunirà compradors internacionals procedents de 23 mercats estratègics, inclosos els Estats Units, amb empreses catalanes del sector agroalimentari.. Seminaris web per gestionar l’impacte dels aranzels. Finalment, Perpiñà ha presentat mesures en l’àmbit de la formació i l’anàlisi de mercats. Entre aquestes, destaca un cicle de quatre seminaris web orientats a ajudar les empreses a gestionar l’impacte dels aranzels des de diverses perspectives —financera, comercial, legal, logística i de màrqueting—, així com un programa de mentoratge per a la internacionalització de pimes i micropimes. També s’ha presentat l’eina digital Prodeca Export Test, un qüestionari en línia que permet a les empreses valorar el seu potencial d’internacionalització i dissenyar una estratègia d’accés a nous mercats amb més coneixement i seguretat.. Ordeig reuneix el sector agroalimentari i reclama “no abandonar les exportacions” als EUA malgrat els aranzels és un article de EbreDigital.cat.
El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig, ha reunit les principals associacions i entitats del sector agroalimentari per abordar l’impacte dels nous aranzels imposats pels Estats Units. “Els EUA són i continuaran sent un mercat clau per a Catalunya. Malgrat l’aplicació d’aquests aranzels injustificats, no podem abandonar les exportacions”, ha apuntat Ordeig, en una jornada de treball per traçar les línies de resposta del sector agroalimentari català davant l’enduriment comercial. “Hem de continuar apostant per la valorització dels nostres productes i per una internacionalització sòlida i diversificada”, ha continuat el titular d’Agricultura, que ha traslladat un missatge de “confiança i determinació”.. Durant la seva intervenció, Ordeig ha posat sobre la taula la trajectòria d’èxit de les exportacions agroalimentàries catalanes als Estats Units, que en els darrers deu anys han crescut més d’un 125% en valor. Sectors com el vi (primer mercat de destí), l’oli d’oliva (segon) o la gamma Fine Food -amb especial protagonisme dels dolços, cacau, snacks, plats preparats i sucs- són els principals exemples del potencial exportador català. En paral·lel, el conseller d’Agricultura també ha destacat el “paper clau” del Pla Responem com una eina per reforçar la resiliència del teixit empresarial davant les tensions comercials i garantir la competitivitat de les empreses al mercat internacional. De fet, Ordeig ha reivindicat el rol de Prodeca com a instrument estratègic per a la promoció exterior i ha anunciat noves eines de suport específic per als productes afectats.. Catalan Food Masterclass i mostra nadalenca a Nova York. Per la seva banda, la directora de Prodeca, Dèlia Perpiñà, ha exposat les principals actuacions previstes per enfortir la presència del producte agroalimentari català als Estats Units, bona part al voltant del programa Catalan Food. Així, se celebraran durant el 2025 diverses Catalan Food Masterclass, que combinaran accions formatives, promocionals i comercials a ciutats clau com Miami, Boston o Chicago, amb l’objectiu de fer valdre la qualitat i singularitat dels productes catalans davant importadors, distribuïdors i prescriptors locals. I al setembre tindrà lloc el Catalan Food Show Miami, una fira sectorial que reunirà importadors de productes d’alimentació i vins catalans amb professionals del sector —com distribuïdors, restauradors, sommeliers, xefs, botigues especialitzades, premsa i influencers— per facilitar espais de connexió i negoci.. De cara a finals d’any, i en col·laboració amb la Delegació del Govern als Estats Units, s’organitzarà una mostra nadalenca a Nova York sota el nom Catalan Food Christmas Tasting, pensada per seguir posicionant la marca agroalimentària catalana en l’escena internacional. Aquestes actuacions s’acompanyaran de la participació de Prodeca en esdeveniments comercials com Expo West Natural Products i la Summer Fancy Food Show, així com de l’organització del Catalan Food Business Forum els dies 4 i 5 de juny a Barcelona. Aquesta trobada empresarial reunirà compradors internacionals procedents de 23 mercats estratègics, inclosos els Estats Units, amb empreses catalanes del sector agroalimentari.. Seminaris web per gestionar l’impacte dels aranzels. Finalment, Perpiñà ha presentat mesures en l’àmbit de la formació i l’anàlisi de mercats. Entre aquestes, destaca un cicle de quatre seminaris web orientats a ajudar les empreses a gestionar l’impacte dels aranzels des de diverses perspectives —financera, comercial, legal, logística i de màrqueting—, així com un programa de mentoratge per a la internacionalització de pimes i micropimes. També s’ha presentat l’eina digital Prodeca Export Test, un qüestionari en línia que permet a les empreses valorar el seu potencial d’internacionalització i dissenyar una estratègia d’accés a nous mercats amb més coneixement i seguretat.. Ordeig reuneix el sector agroalimentari i reclama “no abandonar les exportacions” als EUA malgrat els aranzels és un article de EbreDigital.cat.