«El cap és una secció del cos que acumula una gran quantitat d’emocions, incloent-hi passions i temors, i és la zona més comunicativa», comenta el galerista Nico Nubiola, qui és cofundador de la galeria Galga Art situada a Palau-saverdera. També no oblida, com a escultor, que en temps de revolució el primer que sol ser destruït són els caps de les escultures, o que moltes escultures de l’antiguitat clàssica han arribat fins a nosaltres mancats de caps o extremitats. No obstant això, la intenció de realitzar una exposició col·lectiva centrada en aquesta part del cos va ser proposta pels artistes convidats, reconeix Nubiola, atès que molts d’ells «incloïen el cap en les seves obres». En el trasfons, era inevitable tenir en compte que el patró d’aquest espai artístic és Alfredo Garcia, un personatge misteriós d’una pel·lícula d’acció i violència dirigida per Sam Peckinpah el 1974, «del qual només queda el cap.» El cap, tot i ser redundant, es presenta en estat de repòs com a logotip de la galeria.
«El cap és una secció del cos que acumula una gran quantitat d’emocions, incloent-hi passions i temors, i és la zona més comunicativa», comenta el galerista Nico Nubiola, qui és cofundador de la galeria Galga Art situada a Palau-saverdera. També no oblida, com a escultor, que en temps de revolució el primer que sol ser destruït són els caps de les escultures, o que moltes escultures de l’antiguitat clàssica han arribat fins a nosaltres mancats de caps o extremitats. No obstant això, la intenció de realitzar una exposició col·lectiva centrada en aquesta part del cos va ser proposta pels artistes convidats, reconeix Nubiola, atès que molts d’ells «incloïen el cap en les seves obres». En el trasfons, era inevitable tenir en compte que el patró d’aquest espai artístic és Alfredo Garcia, un personatge misteriós d’una pel·lícula d’acció i violència dirigida per Sam Peckinpah el 1974, «del qual només queda el cap.» El cap, tot i ser redundant, es presenta en estat de repòs com a logotip de la galeria.
«El cap és una secció del cos que acumula una gran quantitat d’emocions, incloent-hi passions i temors, i és la zona més comunicativa», comenta el galerista Nico Nubiola, qui és cofundador de la galeria Galga Art situada a Palau-saverdera. També no oblida, com a escultor, que en temps de revolució el primer que sol ser destruït són els caps de les escultures, o que moltes escultures de l’antiguitat clàssica han arribat fins a nosaltres mancats de caps o extremitats. No obstant això, la intenció de realitzar una exposició col·lectiva centrada en aquesta part del cos va ser proposta pels artistes convidats, reconeix Nubiola, atès que molts d’ells «incloïen el cap en les seves obres». En el trasfons, era inevitable tenir en compte que el patró d’aquest espai artístic és Alfredo Garcia, un personatge misteriós d’una pel·lícula d’acció i violència dirigida per Sam Peckinpah el 1974, «del qual només queda el cap.» El cap, malgrat la seva redundància, es presenta en una posició d’estabilitat, convertint-se en el logotip de la galeria. Sis artistes – Marcel·lí Antúnez Roca, Jordi Amagat, Milos Kipták, Patrícia Maseda, Samuel Salcedo i Esterina Zarrillo – reflexionen sobre el cap, explorant temes de certeses i incerteses, ira i ironia, vida i mort. Totes elles exhibeixen obres dissenyades específicament per a l’exposició, tot i que, com indica Nubiola, algunes podrien ser obres que han estat alterades en la seva forma d’exposició. Es tracta d’una instal·lació -una impressionant acumulació de caps de resina epoxi que sembla ironitzar sobre la possible extinció de l’espècie- presentada pel pintor i escultor Samuel Salcedo (Barcelona, 1975), la qual sorprèn de manera immediata al visitant. Expert en modelatge i anatomia del cap i la cara, compta amb un ampli repertori d’expressions i trets, sempre amb l’objectiu de aconseguir un alt nivell de realisme en els detalls.