Port Tarragona reforça el seu posicionament com a principal port per al sector agroalimentari d’Aragó amb la inauguració de la nova terminal intermodal LiteraTIM. Aquesta terminal es troba a l’apartador ferroviari de la Melusa, al municipi de Tamarit de Llitera (Osca). Les instal·lacions inaugurades aquest dilluns estan cridades a incrementar notablement la competitivitat de sectors estratègics de […] Port Tarragona reforça el seu posicionament a l’Aragó amb la inauguració de la nova terminal intermodal LiteraTIM és un article de EbreDigital.cat.
Port Tarragona reforça el seu posicionament com a principal port per al sector agroalimentari d’Aragó amb la inauguració de la nova terminal intermodal LiteraTIM. Aquesta terminal es troba a l’apartador ferroviari de la Melusa, al municipi de Tamarit de Llitera (Osca). Les instal·lacions inaugurades aquest dilluns estan cridades a incrementar notablement la competitivitat de sectors estratègics de l’economia aragonesa com són la logística i el sector agroalimentari. La terminal, que té connexió directa amb el port tarragoní, permetrà avançar en els objectius fixats tant a nivell estatal com europeu en matèria de transport de mercaderies per ferrocarril i, a la vegada, suposarà un avenç en matèria de descarbonització de la cadena logística del sector agroalimentari.. La terminal logística LiteraTIM ha estat promoguda per la societat Terminal Intermodal Monzón (TIM), formada pel Grupo SAMCA, els ports de Barcelona i Tarragona i el Grupo RENFE. La posada en marxa d’aquest complex, ja plenament operatiu, tanca el cercle d’un conglomerat logístic agrupat sota la denominació social TIM i complementa a la plataforma que opera Grupo SAMCA fa més de 15 anys a Monzón (Osca).. LiteraTIM actua com a punt d’unió entre el transport ferroviari i el realitzat per carretera d’última milla. Amb 18.000 metres quadrats de superfície total i una capacitat operativa màxima de 7 trens diaris, disposa d’una capacitat d’emmagatzematge de 600 UTIS, 84 dels quals són per a contenidors frigorífics, la qual cosa ofereix un gran avantatge per a la indústria agroalimentària i en particular per a la de productes carnis en garantir que es manté en tot moment la cadena de fred. A més, LiteraTIM disposa d’habilitació duanera ADT (Magatzem de Dipòsit Temporal) i LAME (Local Autoritzat per a Mercaderies d’Exportació) i la terminal està dotada de l’última tecnologia, present per exemple en una completa automatització i digitalització dels principals processos.. Internacionalització i sostenibilitat. El nou complex de Tamarit de Llitera reforçarà la internacionalització de diversos sectors essencials de l’economia aragonesa, gràcies a les connexions directes que aquesta terminal té amb els ports de Tarragona, Barcelona i Bilbao. Així mateix, cal fer valdre els avenços en matèria de sostenibilitat que permetrà. Així doncs, LiteraTIM contribuirà notablement a la descarbonització del transport, evitant cada any la circulació de més de 25.000 camions i l’emissió de 5.000 tones de CO2.. El projecte, que va ser declarat ‘Inversió d’Interès Autonòmic d’Aragó’ pel Govern d’Aragó el 2022, ha requerit una inversió de 4 milions d’euros per a actualitzar completament l’apartador ferroviari on està ubicada la terminal. Aquests 4 milions se sumen als 20 que ja ha anat mobilitzant la iniciativa TIM en totes les seves terminals logístiques, fent que la inversió global d’aquest projecte empresarial sigui de 24 milions d’euros.. A més de propiciar la creació de 15 nous llocs de treball directes, LiteraTIM serà un factor decisiu per a la creació de llocs de treball indirectes, ja que la terminal farà possible l’arribada de noves empreses al seu entorn. En aquest sentit, es preveu que la xifra total de llocs de treball generats per les terminals de TIM superi els 250, dels quals una cinquantena seran directes.. Aposta pel ferrocarril. La inauguració de LiteraTIM ha reunit un ampli nombre de representants institucionals, entre els quals es trobaven el delegat del Govern d’Espanya a Aragó, Fernando Beltrán; el conseller de Foment, Habitatge, Logística i Cohesió Territorial del Govern d’Aragó, Octavio López, o l’alcaldessa de Tamarit de Llitera, Sandra González. En l’acte han participat també el president de Grupo SAMCA, Javier Luengo; el director de l’àrea logística del Grupo SAMCA, Daniel Larriba; el director de TIM, José Antonio Ramos; el president del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell; la directora comercial de Port Tarragona, Genoveva Climent o el director de Desenvolupament de Negoci de RENFE Mercancías, Julián Mata, així com responsables de les principals empreses agroalimentàries de l’entorn.. Durant la seva intervenció, el president del Grupo SAMCA, Javier Luengo, ha recordat que “LiteraTIM és molt més que una nova terminal intermodal, és un projecte independent fruit de la col·laboració públic-privada, una aposta pel transport ferroviari especialitzat i sostenible i una porta oberta al futur amb prop d’un milió de metres quadrats de sòl propi per a la implantació de noves iniciatives industrials i logístiques que vulguin instal·lar-se, créixer i generar valor aquí”.. Per la seva part, la directora comercial de Port Tarragona, Genoveva Climent, ha felicitat Grupo SAMCA i a la resta de socis per “aquesta nova fita, que suposa un avanç cap a la descarbonització de la logística”. Climent ha fet valdre que projectes com LiteraTIM són claus per a complir amb els objectius europeus i estatals en matèria ferroviària. “Espanya continua amb una quota modal ferroviària inferior al 4%, molt lluny de la mitjana europea del 17%. Però projectes com LiteraTIM no només ens ajuden a avançar en aquesta línia, sinó que funcionen com a palanques estratègiques per a anticipar-nos a un futur ferroviari reforçat”. Així mateix, la directora comercial del port tarragoní ha assegurat que “projectes logístics com aquest enforteixen els vincles entre Aragó i Catalunya i ajuden a dignificar i enrobustir les connexions transversals del nord-est peninsular”.. Port Tarragona reforça el seu posicionament a l’Aragó amb la inauguració de la nova terminal intermodal LiteraTIM és un article de EbreDigital.cat.
Port Tarragona reforça el seu posicionament com a principal port per al sector agroalimentari d’Aragó amb la inauguració de la nova terminal intermodal LiteraTIM. Aquesta terminal es troba a l’apartador ferroviari de la Melusa, al municipi de Tamarit de Llitera (Osca). Les instal·lacions inaugurades aquest dilluns estan cridades a incrementar notablement la competitivitat de sectors estratègics de l’economia aragonesa com són la logística i el sector agroalimentari. La terminal, que té connexió directa amb el port tarragoní, permetrà avançar en els objectius fixats tant a nivell estatal com europeu en matèria de transport de mercaderies per ferrocarril i, a la vegada, suposarà un avenç en matèria de descarbonització de la cadena logística del sector agroalimentari.. La terminal logística LiteraTIM ha estat promoguda per la societat Terminal Intermodal Monzón (TIM), formada pel Grupo SAMCA, els ports de Barcelona i Tarragona i el Grupo RENFE. La posada en marxa d’aquest complex, ja plenament operatiu, tanca el cercle d’un conglomerat logístic agrupat sota la denominació social TIM i complementa a la plataforma que opera Grupo SAMCA fa més de 15 anys a Monzón (Osca).. LiteraTIM actua com a punt d’unió entre el transport ferroviari i el realitzat per carretera d’última milla. Amb 18.000 metres quadrats de superfície total i una capacitat operativa màxima de 7 trens diaris, disposa d’una capacitat d’emmagatzematge de 600 UTIS, 84 dels quals són per a contenidors frigorífics, la qual cosa ofereix un gran avantatge per a la indústria agroalimentària i en particular per a la de productes carnis en garantir que es manté en tot moment la cadena de fred. A més, LiteraTIM disposa d’habilitació duanera ADT (Magatzem de Dipòsit Temporal) i LAME (Local Autoritzat per a Mercaderies d’Exportació) i la terminal està dotada de l’última tecnologia, present per exemple en una completa automatització i digitalització dels principals processos.. Internacionalització i sostenibilitat. El nou complex de Tamarit de Llitera reforçarà la internacionalització de diversos sectors essencials de l’economia aragonesa, gràcies a les connexions directes que aquesta terminal té amb els ports de Tarragona, Barcelona i Bilbao. Així mateix, cal fer valdre els avenços en matèria de sostenibilitat que permetrà. Així doncs, LiteraTIM contribuirà notablement a la descarbonització del transport, evitant cada any la circulació de més de 25.000 camions i l’emissió de 5.000 tones de CO2.. El projecte, que va ser declarat ‘Inversió d’Interès Autonòmic d’Aragó’ pel Govern d’Aragó el 2022, ha requerit una inversió de 4 milions d’euros per a actualitzar completament l’apartador ferroviari on està ubicada la terminal. Aquests 4 milions se sumen als 20 que ja ha anat mobilitzant la iniciativa TIM en totes les seves terminals logístiques, fent que la inversió global d’aquest projecte empresarial sigui de 24 milions d’euros.. A més de propiciar la creació de 15 nous llocs de treball directes, LiteraTIM serà un factor decisiu per a la creació de llocs de treball indirectes, ja que la terminal farà possible l’arribada de noves empreses al seu entorn. En aquest sentit, es preveu que la xifra total de llocs de treball generats per les terminals de TIM superi els 250, dels quals una cinquantena seran directes.. Aposta pel ferrocarril. La inauguració de LiteraTIM ha reunit un ampli nombre de representants institucionals, entre els quals es trobaven el delegat del Govern d’Espanya a Aragó, Fernando Beltrán; el conseller de Foment, Habitatge, Logística i Cohesió Territorial del Govern d’Aragó, Octavio López, o l’alcaldessa de Tamarit de Llitera, Sandra González. En l’acte han participat també el president de Grupo SAMCA, Javier Luengo; el director de l’àrea logística del Grupo SAMCA, Daniel Larriba; el director de TIM, José Antonio Ramos; el president del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell; la directora comercial de Port Tarragona, Genoveva Climent o el director de Desenvolupament de Negoci de RENFE Mercancías, Julián Mata, així com responsables de les principals empreses agroalimentàries de l’entorn.. Durant la seva intervenció, el president del Grupo SAMCA, Javier Luengo, ha recordat que “LiteraTIM és molt més que una nova terminal intermodal, és un projecte independent fruit de la col·laboració públic-privada, una aposta pel transport ferroviari especialitzat i sostenible i una porta oberta al futur amb prop d’un milió de metres quadrats de sòl propi per a la implantació de noves iniciatives industrials i logístiques que vulguin instal·lar-se, créixer i generar valor aquí”.. Per la seva part, la directora comercial de Port Tarragona, Genoveva Climent, ha felicitat Grupo SAMCA i a la resta de socis per “aquesta nova fita, que suposa un avanç cap a la descarbonització de la logística”. Climent ha fet valdre que projectes com LiteraTIM són claus per a complir amb els objectius europeus i estatals en matèria ferroviària. “Espanya continua amb una quota modal ferroviària inferior al 4%, molt lluny de la mitjana europea del 17%. Però projectes com LiteraTIM no només ens ajuden a avançar en aquesta línia, sinó que funcionen com a palanques estratègiques per a anticipar-nos a un futur ferroviari reforçat”. Així mateix, la directora comercial del port tarragoní ha assegurat que “projectes logístics com aquest enforteixen els vincles entre Aragó i Catalunya i ajuden a dignificar i enrobustir les connexions transversals del nord-est peninsular”.. Port Tarragona reforça el seu posicionament a l’Aragó amb la inauguració de la nova terminal intermodal LiteraTIM és un article de EbreDigital.cat.