Utilitzem el mòbil com a despertador, càmera de fotos, calculadora, agenda i, fins i tot, per a pagar en el supermercat. La comoditat de tenir-ho tot a mà, la rapidesa i l’habituats que estem a utilitzar-ho, ho fan el complement ideal per a moltes gestions. Per què no utilitzar-ho llavors per a cuidar la salut? Per a connectar a metges i pacients quan més ho necessiten sense desplaçaments ni esperes?
Utilitzem el mòbil com a despertador, càmera de fotos, calculadora, agenda i, fins i tot, per a pagar en el supermercat. La comoditat de tenir-ho tot a mà, la rapidesa i l’habituats que estem a utilitzar-ho, ho fan el complement ideal per a moltes gestions. Per què no utilitzar-ho llavors per a cuidar la salut? Per a connectar a metges i pacients quan més ho necessiten sense desplaçaments ni esperes?
Utilitzem el mòbil com a despertador, càmera de fotos, calculadora, agenda i, fins i tot, per a pagar en el supermercat. La comoditat de tenir-ho tot a mà, la rapidesa i l’habituats que estem a utilitzar-ho, ho fan el complement ideal per a moltes gestions. Per què no utilitzar-ho llavors per a cuidar la salut? Per a connectar a metges i pacients quan més ho necessiten sense desplaçaments ni esperes?. Això és precisament el que ofereix DKV a través de la seva aplicació de telemedicina ‘Vull cuidar-me més’, una plataforma on els assegurats poden cuidar tots els aspectes de la seva salut: consultes mèdiques, rehabilitació, receptes, historial mèdic, plans de prevenció, salut mental… Sense llistes d’espera, sense copagaments i sense límit de sessions. I gratis per a tots els clients de salut de DKV, a diferència d’altres apps de salut digital del mercat.. La pedra angular de l’aplicació són les consultes mèdiques, ja que els assegurats tenen a la seva disposició un metge general, 24 hores al dia, els 365 dies de l’any, per a realitzar qualsevol mena de consulta, per xat o videotelefonada, a l’instant. I, a més, de dilluns a divendres, videoconsultes amb la majoria d’especialitats mèdiques: dermatologia, cardiologia, pediatria, digestiu…. Si l’assegurat no sap quin especialista és el més idoni per a tractar el seu cas, l’aplicació compta amb un revisador de símptomes, que permet fer una primera avaluació contestant a una sèrie de preguntes que els van guiant per a conèixer què els ocorre i poder ser atesos per un metge.. Aquests serveis es veuen reforçats per altres funcionalitats que permeten que l’experiència de la cura de la salut sigui completa: des de sol·licitar una recepta mèdica electrònica o consultar dubtes sobre un medicament, a través de ‘La meva farmàcia’; fins a rebre i poder compartir els resultats d’analítiques, gràcies a la ‘Carpeta de salut’ o consultar l’historial mèdic privat, amb l’acabada d’incorporar ‘La meva història clínica’.. No obstant això, DKV entén la salut com una cosa molt més àmplia, que implica cuidar l’alimentació, recuperar-se d’una lesió, ajudar amb la cura d’un nadó, treballar la salut mental i allunyar-se dels mals hàbits.. Per això, ‘Vull cuidar-me més’ incorpora els serveis un assessor de salut per a millorar l’activitat física, colesterol o deixar de fumar, entre altres, i d’una llevadora digital per a dones embarassades o que acaben de ser mares i necessiten contactar amb una llevadora per a resoldre dubtes sobre les cures del nadó, la lactància, i altres aspectes de la seva salut.. També les cures d’un físio en línia. Des de l’aplicació, un equip de fisioterapeutes especialitzats en rehabilitació digital valora l’estat de salut de l’assegurat a través d’una videoconsulta i crea un pla personalitzat. Gràcies a la cambra del mòbil i als algorismes de la intel·ligència artificial de la plataforma, els fisioterapeutes tutoritzen i corregeixen l’execució dels exercicis en temps real.. I, no menys important, un servei denominat ‘Cuida la teva ment’, amb el qual els assegurats poden controlar els seus propis indicadors de salut mental, sol·licitar una primera orientació psicològica per xat, posteriors consultes de psicologia o psiquiatria i accedir a recursos per a la cura del benestar emocional.. Tot això, complementat amb sis plans de prevenció: deixar de fumar, pèrdua de pes, prevenció del càncer de pròstata, embaràs i part saludable, prevenció del càncer de coll d’úter i prevenció del càncer de mama.. En aquesta estratègia que posa en el centre satisfer les necessitats dels assegurats i facilitar l’accés a la medicina, la companyia va llançar en 2023 ‘Personal Doctor’, una assegurança de salut digital pionera dissenyada per a redefinir la medicina personalitzada, atès que permet a l’assegurat triar un metge de capçalera «amb nom i cognoms» entre els quals ofereix la companyia, unint el millor del món presencial i el digital en un mateix producte.. Una vegada triat, aquest metge personal és l’encarregat de la gestió de la salut de l’assegurat de manera proactiva. D’aquesta manera, es recupera la relació de proximitat del metge de família de sempre, que coneix als pacients i crea un vincle de confiança, i que, gràcies a aquest tracte personalitzat, pot tenir un coneixement en profunditat de l’assegurat. En totes les consultes, siguin mitjançant xat, crida o videotrucada, la persona assegurada és atesa pel seu metge.. A més, els assegurats disposen d’un contacte administratiu per a realitzar gestions com autoritzacions o gestions de cites, fent aquest segur més pràctic en el servei d’urgències i processos i més lliure de burocràcia.. Aquestes són les principals funcionalitats de l’ecosistema de salut digital de DKV, en les quals l’empresa fa anys que treballa. L’any 2020 va suposar un punt d’inflexió en la digitalització per a garantir el mateix nivell de servei a distància, adaptant els processos i transformant-los per a mantenir la confiança dels assegurats i l’atenció de qualitat que sempre s’havia donat.. Des de llavors, DKV ha invertit molt de temps i dedicació en el desenvolupament de la seva oferta digital i de les relacions amb l’ecosistema convertint-se, avui dia, en una companyia líder en innovació en salut del seu sector.. En aquesta estratègia que posa en el centre satisfer les necessitats dels assegurats i facilitar l’accés a la medicina.. A la fi de 2023, la plataforma de telemedicina ‘Vull cuidar-me més’ va aconseguir les 810.458 descàrregues i les 2.442.624 sessions. L’aplicació va concloure l’any amb una puntuació de 4,1 estrelles en Android i 4 en iOS, xifres aconseguides arran de valoracions molt positives aportades pels usuaris.