La fotografia ha estat una constant companya en la vida de l’artista Joanna Rosselló, seguint-la en els seus viatges arreu del món fins al moment en què va decidir establir-se a Cadaqués, després de tancar la productora on treballava com a realitzadora de videoclips a escala nacional i internacional. Aquest recorregut ha donat lloc al seu darrer llibre, Seqüències: una col·lecció de fotografies emparellades com si fossin seqüències cinematogràfiques, que reflecteixen la seva trajectòria i esdevenen una unitat dins d’un projecte artístic global. «Curiosament, aquest treball es presenta en format de revista amb fulls solts, oferint una experiència visual molt peculiar», explica Rosselló. L’autora afirma que si hagués de resumir el llibre en poques paraules, parlaria de com «la vida et sorprèn a través de l’ull de la càmera». La seva mirada fotogràfica es descriu sovint com passional, sorprenent, laberíntica, sensata i, alhora, esbojarrada.
La fotografia ha estat una constant companya en la vida de l’artista Joanna Rosselló, seguint-la en els seus viatges arreu del món fins al moment en què va decidir establir-se a Cadaqués, després de tancar la productora on treballava com a realitzadora de videoclips a escala nacional i internacional. Aquest recorregut ha donat lloc al seu darrer llibre, Seqüències: una col·lecció de fotografies emparellades com si fossin seqüències cinematogràfiques, que reflecteixen la seva trajectòria i esdevenen una unitat dins d’un projecte artístic global. «Curiosament, aquest treball es presenta en format de revista amb fulls solts, oferint una experiència visual molt peculiar», explica Rosselló. L’autora afirma que si hagués de resumir el llibre en poques paraules, parlaria de com «la vida et sorprèn a través de l’ull de la càmera». La seva mirada fotogràfica es descriu sovint com passional, sorprenent, laberíntica, sensata i, alhora, esbojarrada.
La fotografia ha estat una constant companya en la vida de l’artista Joanna Rosselló, seguint-la en els seus viatges arreu del món fins al moment en què va decidir establir-se a Cadaqués, després de tancar la productora on treballava com a realitzadora de videoclips a escala nacional i internacional. Aquest recorregut ha donat lloc al seu darrer llibre, Seqüències: una col·lecció de fotografies emparellades com si fossin seqüències cinematogràfiques, que reflecteixen la seva trajectòria i esdevenen una unitat dins d’un projecte artístic global. «Curiosament, aquest treball es presenta en format de revista amb fulls solts, oferint una experiència visual molt peculiar», explica Rosselló. L’autora afirma que si hagués de resumir el llibre en poques paraules, parlaria de com «la vida et sorprèn a través de l’ull de la càmera». La seva mirada fotogràfica es descriu sovint com passional, sorprenent, laberíntica, sensata i, alhora, esbojarrada.. La Mari a Berlín, una de les fotografies del llibre. / Joanna Rosselló. El llibre es va presentar el mes d’agost passat a Cadaqués i ara tindrà l’oportunitat de ser conegut al festival de fotografia In Cadaqués 2024, on s’han seleccionat 18 projectes per ser exposats el mes d’octubre. Rosselló també preveu obrir el seu taller al públic per compartir la seva obra en persona.. Una altra de les imatges de Seqüències. / Joanna Rosselló. A Seqüències, l’artista presenta fotografies capturades arreu del món, des de Nova York fins a Venècia, sense oblidar Cadaqués. Aquesta vegada, Rosselló amplia els seus horitzons, després de centrar-se en treballs anteriors a la seva localitat d’adopció, com ara Temps d’hivern a Cadaqués, un projecte immediatament anterior i encara desconegut per al públic, ja que no ha estat publicat.. El fil conductor del nou llibre es caracteritza per una subtil nostàlgia, explorant el pas del temps i evocant el blanc i negre de les primeres pel·lícules vistes en cinemes ja desapareguts. Les fotografies reflecteixen aquesta pèrdua a través d’imatges evocadores: boscúries cobertes de boira, arbredes reflectides en un parabrisa mullat per la pluja, una finestra que deixa entreveure una cortina clara estampada amb figures infantils d’hivern, una mà femenina que sosté amb elegància una cigarreta, i un home que es tapa els ulls amb els dits. Els mobles d’un saló endreçat semblen esperar algú que no arribarà o Solange, la mare de Joanna en la seva joventut, contemplant una eternitat inassolible. Com apunta el poeta Jordi Virallonga en el pròleg del llibre, «a través d’aquestes imatges, l’artista evoca comiats, secrets, intimitats i solitud, amb un toc de misteri. És un blues visual ple de records que ens transporta a experiències passades en un temps en què el futur semblava ple de possibilitats, però que ara ens fa reflexionar sobre com el passat ens pesa més del que esperàvem».