La victòria presidencial de Donald Trump també té repercussions al món digital. Bluesky, la xarxa social que es posiciona com a alternativa a X (l’antic Twitter), ha sumat més d’un milió de nous usuaris des del 5 de novembre passat, quan es van celebrar les eleccions als Estats Units.
La victòria presidencial de Donald Trump també té repercussions al món digital. Bluesky, la xarxa social que es posiciona com a alternativa a X (l’antic Twitter), ha sumat més d’un milió de nous usuaris des del 5 de novembre passat, quan es van celebrar les eleccions als Estats Units.
La victòria presidencial de Donald Trump també té repercussions al món digital. Bluesky, la xarxa social que es posiciona com a alternativa a X (l’antic Twitter), ha sumat més d’un milió de nous usuaris des del 5 de novembre passat, quan es van celebrar les eleccions als Estats Units.
Amb aquesta afluència, la plataforma ja acumula gairebé 15 milions d’usuaris a tot el món, mentre que al setembre en tenia 9 milions, segons les seves dades. En només 90 dies, la base s’ha duplicat. Així i tot, aquesta xifra queda molt lluny dels 429 milions d’usuaris que X tenia a principis d’aquest any.
L’augment de la popularitat de Bluesky no s’entén sense l’èxode d’usuaris que ha colpejat X des que el magnat tecnològic Elon Musk comprés la plataforma a finals del 2022. L’home més ric del planeta ha impulsat una sèrie de canvis en nom de la llibertat d’expressió que, segons múltiples estudis, han deixat anar la desinformació i més visibilitat al discurs conservador.
Així, Bluesky pretén capitalitzar aquest malestar amb X i esdevenir un refugi per a usuaris progressistes o liberals que busquen un entorn menys hostil. El seu nombre d’usuaris s’ha disparat en moments crítics per a la plataforma de Musk, com després de la seva suspensió al Brasil, quan va captar 3 milions de nous membres, o després d’eliminar la funció de bloqueig, quan va captar 1,2 milions més.
A les últimes hores, mitjans de comunicació com ‘The Guardian’ o ‘La Vanguardia’ han anunciat que abandonen X, mentre que altres com ‘El País’ o ‘elDiario.es’ s’han obert nous comptes a Bluesky. L’any passat, tant ‘The New York Times’ com el diari britànic, dues de les capçaleres de referència del món anglosaxó, ja van demanar als periodistes limitar l’ús de Twitter.
Bluesky va néixer com un projecte dins de Twitter, impulsat pel seu llavors director executiu, Jack Dorsey. Tot i això, el 2022 es va convertir en una empresa independent que ara és dirigida per l’enginyera i executiva Jay Graber. És una companyia amb ànim de lucre que ja ha rebut dues injeccions de capital risc, una de 8 milions de dòlars el 2023 i una altra de 15 milions tancada fa menys d’un mes.